نقش کلیدی شهید نصرالله در ساختار حزب‌الله
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

نقش کلیدی شهید نصرالله در ساختار حزب‌الله

در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد

دلایل استحکام حزب الله  

یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه تشکیلات حزب الله هرسال مستحکم‌تر می‌شود، گفت: حزب الله در کنار فعالیت‌های تخصصی، امنیتی، نظامی و تشکیلاتی روی مسائل اعتقادی مانند خودسازی، انگیزه جهادی، تربیتی و فرهنگی نیز کار کرده است.
یک کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه تشکیلات حزب الله هرسال مستحکم‌تر می‌شود، گفت: حزب الله در کنار فعالیت‌های تخصصی، امنیتی، نظامی و تشکیلاتی روی مسائل اعتقادی مانند خودسازی، انگیزه جهادی، تربیتی و فرهنگی نیز کار کرده است.
کد خبر: ۱۴۷۵۱۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، سید هادی سید افقهی درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی به اهداف خود از ترور فرماندهان حزب الله دست یافته است؟ عنوان کرد: پاسخ پرسش‌هایی از این دست، مانند اینکه حزب الله پس از شهادت سیدحسن نصرالله چه شرایطی پیدا می‌کند و یا آیا اسرائیل می‌تواند حزب الله را خلع سلاح کند؟ در میدان مشخص خواهد شد.

 

 وی یادآور شد: رژیم صهیونیستی پیش از شهادت دبیرکل حزب الله نسبت به ترور فرماندهان نظامی و عملیات انفجار پیجر‌ها اقدام کرده بود. در واقع رژیم صهیونیستی می‌خواست از این طریق بستر لازم را برای ایجاد رعب و وحشت و انجام عملیات زمینی فراهم کند.

 

سید افقهی خاطرنشان کرد: در واقع رژیم صهیونیستی تصور می‌کرد با این ضربات و ترور‌ها می‌تواند بشدت حزب الله را فلج کند. اما از همان سپیده دم بعد از شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله شروع کرد به رونمایی از موشک‌های جدید خود و اولین موشک را به اطراف شهر بیت المقدس یعنی در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شلیک کرد.

 

 این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این در حالی است که موشک‌های فادی ۴ حزب الله نیز اکنون به مرکز موساد، تل‌آویو و حیفا اصابت می‌کند. به همین دلیل باید تاکید که شهادت سید حسن نصرالله باعث فلج شدن حزب الله و کاهش قدرت آتش باری و نظامی آن نشده و ما شاهد رونمایی از موشک‌های جدید حزب الله هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این مسائل استحکام حزب الله را نشان می‌دهد، یادآور شد: همان گونه که آقای شیخ نعیم قاسم گفتند، شهید سید‌ حسن ‌نصرالله همه کارهایش را از پیش انجام داده و مشخص کرده بود که در شرایط مختلف مانند جنگ زمینی یا شدت گرفتن جنگ یا بمباران امکان مسکونی چه کار‌هایی باید انجام شود.

 

این کارشناس مسائل منطقه عنوان کرد: به همین دلیل این روز‌ها اکثر فرماندهان میدانی حزب الله در جنوب لبنان به صورت آتش به اختیار عمل می‌کنند. به این معنی که برنامه‌هایشان از قبل به آن‌ها ابلاغ شده است.

 

به گفته سید افقهی در این شرایط باید منتظر رونمایی از موشک‌های قوی‌تر با برد بیشتر و سرجنگی انفجاری و مخرب‌تر از سوی حزب الله نیز باشیم.

 

وی درباره دلایل استحکام ساختار حزب الله نیز توضیح داد: حزب الله حدود ۴۰ سال است که با رژیم صهیونیستی در حال مبارزه است و در خلال این مدت قدرت دفاعی، تهاجمی، سازمانی، تشکیلاتی و آموزش‌های نظامی پیشرفته خود را جلو برده است.

 

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: علاوه بر این حزب الله در کنار فعالیت‌های تخصصی، امنیتی، نظامی و تشکیلاتی روی مسائل اعتقادی مانند خودسازی، انگیزه جهادی، تربیتی و فرهنگی نیز کار کرده است.

 

سید افقهی بیان کرد: در واقع این رویکرد‌های حزب الله سبب مردمی شدن آن و گسترش تشکیلات حزب الله شده است، چون رویکرد مردم به حزب الله از روی صداقت و شجاعت است. به همین دلیل این سازمان هر سال مستحکم‌تر می‌شود.

 

وی تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های تشکیلات حزب الله این است که فرد محور نیست و تشکیلات محور است، یعنی اگر یکی از فرماندهان شهید شود، این تشکیلات دچار فروپاشی نمی‌شود.

 

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اینکه علل ضربات اخیر به حزب الله نیز باید بررسی شود، یادآور شد: باید به طور دقیق بررسی شود تا دلیل گپ‌های امنیتی و گسل‌ها مشخص شود. دو نظریه در این خصوص مطرح است، برخی می‌گویند دلیل این اتفاقات نفوذ بوده است، زیرا وقتی حزب الله درگیر جنگ در سوریه شد، تقریبا خیلی از امکاناتش را به آنجا منتقل کرد و در این فرصت دشمن در مرکز حزب‌الله نفوذ کرد.

 

وی ادامه داد: نظریه دیگر این است که نفود نمی‌تواند تا این حد دقیق عمل کند و آمریکا به لحاظ سایبری، هوش مصنوعی و جنگ الکترونیک حداکثر کمک‌های خود را به رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

 

سید افقهی خاطرنشان کرد: در حمله اخیر که منجر به شهادت سید نصرالله شد از هواپیماهای اهدایی آمریکا با بمب‌های سنگرشکن استفاده شد. در واقع کشور‌هایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و استرالیا در این عملیات جنایت آمیز شریک بوده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها